yeop...
tetibe nk stat ngan pekataan yeop plak.Cam best je kan...
lame dah x post sumthing kt belog ak yg x sberape nih,asek tgk belog org jer.Uish,skng nih ak tgk belog kengkwn aku sume ebat2,bgus2 truskn usaha mereka.Bak kata pepatah USAHA TANGGA KEJAYAAN..nge~~.Dah 2 taun dah ak kt unimap nih,menempuhi sem baru yg makin susah,arghhh,tensi2.Sem nih,bnyak kemudahan yg aku dpt,blaja kt kampus bru,pg kelas nek kete x yah sebok nk bgn pagi2 keja bas,x yah dah nk gaduh2 ngan pak cik bus huh~~~.Best2,tapi disebalik kebestan itu ade terselit perasaan malas yg smakin membuak2,yelah bile dah senang mule lah nk lupe diri.Disiplin dah smakin kureng,taw kt mak abah aku nih,abes telinge berdarah,bkn sebab kene piat tpi sbb kene bebel.Ari nih je msuk klas etnik lmbat,huh,kene perli kaw2 ngan lecturer tuh tdi,tpi wat dunno je lah.Dont come late again.(btol ke aku ckp omputih nih)
wah...
wah plak dah,skang nih ak sebok plak nak men futsal.Pegi training mlm2 selasa,rabu,jumaat.Letih lah kot lpas menghadapi klas slama 1 hari kt pauh kene plak pegi training.Huh,skang nih rase cam malas nk join men futsal nih,tpi alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.ye lah kan dah letih2 ulang alik pegi d futsal tuh lebey kurang 2 minggu tetibe je ko x nak plak.Itu namenye membazer waktu,lebey bek ko wat keputusan tuh awal2,ngerti kamu.So,keputusannye ak kene truskan jugak.
Yaw...
Aku bley kot,aku bley wat sume nih.Smpai bler nk duduk je tanpa buat apa2.Aku kene ingat jugak,study is my priority.Dont repeat the past,start with sumthing new.
wasalam...
penGikUTkU
Saturday, January 23, 2010
Saturday, October 24, 2009
Wednesday, September 16, 2009
kemBaNg PEraWAn by GIta GUTawA
Gita Gutawa – Kembang Perawan
Ketika surya menampakkan cahayanya
Ku gapai hari terangku
Menanti sebuah cerita
Yang pasti akan terjadi di diriku
Kini ku mulai mengerti artinya cinta
Walau senda tawa
Namun hatiku mulai merasa
Bila dekat lelaki aku pun malu…
Akulah kembang perawan
ingin mulai merasa
Perasaan yang pasti
milik semua insan
Aku mulai jatuh cinta
Papa biarlah aku
menikmati semua anugerah
di hidupku
Lirik lagu Gita Gutawa – Kembang Perawan ini dipersembahkan oleh LirikLaguIndonesia.Net. Kunjungi DownloadLaguIndonesia.Net untuk download MP3 Gita Gutawa – Kembang Perawan.
Sunday, August 30, 2009
NgERi.....
yallah...terkejutnyer aku bler dpt brita abg aku terputus jari.....perkara yg x disangka2....
semuenyer bemula ble abg aku yg bekeja sbg pensyarah nk tunjuk kt student dier cam ner nk potong kayu gune satu mesin tuh...pas tuh tetiber jer dier x dpt nk kawal mesin tuh dan mesin tuh tepotong jari die...ngerinyer....skang nih dier ader kt ospital putra,melaka.....sedey aku mendengarnye.....tpi skang nih aku x dpt lg tgk dier...sbb aku masih ader kt UNIMAP...
harap2 dier cpt sembuh....
bnyak2lah bersaba.....
semua dugaan tuh dtg drpd Allah untuk menguji umatnye....
wassalam....
semuenyer bemula ble abg aku yg bekeja sbg pensyarah nk tunjuk kt student dier cam ner nk potong kayu gune satu mesin tuh...pas tuh tetiber jer dier x dpt nk kawal mesin tuh dan mesin tuh tepotong jari die...ngerinyer....skang nih dier ader kt ospital putra,melaka.....sedey aku mendengarnye.....tpi skang nih aku x dpt lg tgk dier...sbb aku masih ader kt UNIMAP...
harap2 dier cpt sembuh....
bnyak2lah bersaba.....
semua dugaan tuh dtg drpd Allah untuk menguji umatnye....
wassalam....
Friday, August 28, 2009
TroUbLE Is A FRiEnd....
Trouble he will find you,
no matter where you go, oh oh
No matter if you’re fast,
no matter if you’re slow, oh oh
The eye of the stormor
the cry in the morn, oh oh
You’re fine for a while
but you start to lose control…
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine Ah ooh…
Trouble is a friend
but trouble is a foe, oh oh
And no matter what I feedhim he always seems to grow, oh oh
He sees what I see
and he knows what I know, oh oh
So don’t forget as you ease on down the road…
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friendyeah
trouble is a friend of mineoh oh
So don’t be alarmedif he takes you by the arm
I won’t let him winbut I’m a sucker for his charm
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine ah ooh
How I hate the way he makes me feel
And how I tryto make him leave,
I try, oh oh
I try…
But He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine Ah ooh…
So don’t be alarmedif he takes you by the arm
I won’t let him winbut I’m a sucker for his charm
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine ah ooh
no matter where you go, oh oh
No matter if you’re fast,
no matter if you’re slow, oh oh
The eye of the stormor
the cry in the morn, oh oh
You’re fine for a while
but you start to lose control…
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine Ah ooh…
Trouble is a friend
but trouble is a foe, oh oh
And no matter what I feedhim he always seems to grow, oh oh
He sees what I see
and he knows what I know, oh oh
So don’t forget as you ease on down the road…
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friendyeah
trouble is a friend of mineoh oh
So don’t be alarmedif he takes you by the arm
I won’t let him winbut I’m a sucker for his charm
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine ah ooh
How I hate the way he makes me feel
And how I tryto make him leave,
I try, oh oh
I try…
But He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine Ah ooh…
So don’t be alarmedif he takes you by the arm
I won’t let him winbut I’m a sucker for his charm
Trouble is a friend yeah
trouble is a friend of mine ah ooh
Tuesday, August 25, 2009
ahlanwasahlan ya ramadhan...
alhamdulillah...taun nih dpt jugak aku sambut bulan ramadhan untuk kali ke 20 dlm idup aku....
seronok sgt...slpas beberapa taun aku x dpt nk buke first day poser ngan family tpi taun nih aku dpt....walopon bkn ngan sumer siblings aku....its ok...aper2 pon berpuasaalah dgn ikhlas....bulan ramadhan cume setahun skali jer...so ameklah kesempatan nih ye....
wassalam....
seronok sgt...slpas beberapa taun aku x dpt nk buke first day poser ngan family tpi taun nih aku dpt....walopon bkn ngan sumer siblings aku....its ok...aper2 pon berpuasaalah dgn ikhlas....bulan ramadhan cume setahun skali jer...so ameklah kesempatan nih ye....
wassalam....
Saturday, July 18, 2009
olliday~~~
nih gmbar2 yg aku amek tem cuti dulu...hmmm.....sempatlah jgk bwk anak buah aku gi jenjalan...pastu ktowg pon bwk lah derang jenjln g zoo...hahaahah...walopon deorang dah pg sane bnyak kali tp deorg ttp enjoy and teruja...ktorg gak pg mndi2 kt Jeram Tengkek n mkan satay kajang.....last kali yg pling syonok skali bile kakak aku selamat bersalin anak dier yg kedua,baby girl seberat 3.5kg,pada 3.7.2009 ari tuh...ha nih gmba dier yg kt bwh nih....







tapi cuti kali nih ader jgak sedihnye.....tapi x per yg sedih tuh sumer ujian Allah untuk aku so terimalah dgn hati yg terbuka.....dan jadikanlah ianya sbg satu pengajaran untuk masa hadapan...okey...Salam...Adios~~~~
Subscribe to:
Posts (Atom)








