penGikUTkU

Saturday, August 14, 2010

nAk BUka aPE?

salam....
alhamdulillah sudah 4 hari kita berpuasa...
tiba-tiba teringat pulak dekat rumah,teringin nak makan masakan yang sedap-sedap kat rumah.

kalo boleh hari ini saya nak makan......

rendang ayam.....ala2 noghori sembilan...sedapnye...bagi pedas skit...waaa....meleleh air liur....



rendang ni,selalunya di masak semasa hari raya.Makan dengan lemang atau ketupat.

selain tuh,saye rase macam nak makan murtabak ayam dengan kuah kari....sedap2


kat perlis nih tak jumpalah murtabak dengan kuah kari,kebanyakannya murtabak mesti dengan kuah yang warna merah,saya tak tau ape nama die.

nih je wishlist makanan bebuka yang nak sangat saya makan....Tapi,bilelah agaknya nak dapat....huhuhu...

P/S:nak balik rumah.....waaaaa....

6 comments:

HaNTwO said...

arini hantwo masak rendang daging...hehehe
kena sambut awal raya pasal raya xde cuti...warghhhhhhhhhhhhh

cik CT said...

bestnye.....nak...poslah kt cni sket..haha...
awat x cuti plak tem raye...heheh...
ksiannn..

zBz said...

sedap nyeeeee rendangggg ssluurrpppp

cik CT said...

zbz;mmg sgt sedap....huhuhu

~~ciklinn~~ said...

berbuka rendangg mmg sedapp dikk.... husbend akak pun suh wat rendang hari nie... hhahahhaha

salam kenal dari akak sekeluarga yer....

cik CT said...

cik lin....bestnye..ble lah nk dpt mkn rendang yg sedap nih..huhuh