penGikUTkU

Thursday, November 4, 2010

Roti BanjiR 1..




Buat kali pertama dalam hidup saya menghadapi masalah banjir yang sangat teruk.Perlis,tempat saya blaja nih telah mengalami banjir especiaaly dekat bahagian kangar,kangar ni ala2 main city r tuk negeri perlis nih walopon ia kecil.Naseb agak baek tuk saya sebab kolej kediaman saya kat kuala perlis,kat bahagian ni x ada banjir.Masuk hari ni dah lebih kurang 4 ari dah perlis banjir.Abes banggunan KWSP,Stesyen Bus,kfc,rfc ngan lain2 bangunan yang ada kat kangar tuh tenggelam.Umah lecturer2 yang dok kat kangar pon masih ditengggelami air.kawan2 yang dok katKolej kediaman wang ulu kesian jugak,jln nak masuk tmpat deorng tuh dah dinaiki air x dapat deorang nak kluar dari situ,kalo nak kuar kene naik trak or lori ,dah mcm indon dah aku tgk...hahah... Ape2 pon sgt2 berharap negeri perlis dapat kembali seperti asal....saya tAKOt....MySpace





10 comments:

Hanis Azla said...

siannya.. minta2 cepatlah reda banjir kat sana tu.. take care yer. kat bangi ni 2 - 3 hari ni langsung tak hujan..

cik CT said...

hanis:tu lah pasal...nak blik umah,nk slamatkan diri...

kela0t said...

huhu..banjir2..nsb baek tmpt aku turun bukit..org bwh bukit kne banjir..haha

cik CT said...

kelaot:suke plak die org bwh bukit kene bnjir,huhuh...nseb bek ko slamat...

S..U..D..@..I..S said...

Alor Setar pun banjir juga, dah masuk hari ke5 hr ni....

simply nana said...

semoga mangsa2 banjir akan lebih sabar & tabah menghadapi dugaan Allah ini...

cik CT said...

sudais:yup,alor star jiran perlis...huhu..same2 bnjir.

nana:tgh bersabar la nih..huhu...insyallah sumenyer akan slamat

plumpy.tootsie said...

dugaan tu.petanda ingatan dr Dia. :)

cik CT said...

plumpy:ingatan tuhan tuk kite sume....

sfatimahzj said...

tak pernah mengalami banjir..
tapi kalau rumah bocor masa hujan dan ala-ala banjir pernah la...kikiki