penGikUTkU

Wednesday, July 14, 2010

ini kisah benerrrrr...

tadi saye tgk2 kt pesbuk,pas tuh terjumpe. plak crite nih.Saye x taw sejauh mane kebnarannya,tapi saye yakin ia benar.Kerana tiada yang benar selain yg benar-benar belaka.Saye yakin ramai dah bace cerita nih....tapi jom baca......
'
'
'
'
'
'
'

Kisah benar ini berlaku di US.


Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

dah terang lagi bersuluh,percayalah kepada allah...kerana kepada dia sahja tempat kita meminta pertolongan..

9 comments:

Khairul Azmi said...

betul tu..pernah ada org bgtau cerita ni..memang terharu sgt bila baca cerita ni...rasa kagum dengan kekuasaan ALLAH yang tiada tandingannya...

cik CT said...

azmi-alhamdulillah...org2 yg beriman sntiasa dilindungi allh..insyaallah...

Hamzah Ian said...

wow... naik bulu roma bace..

suzzsuzie said...

hikmah membaca ayat kursi...hebatnya kuasa Allah

zaza said...

meremang skejap bulu roma.. tp tu lah hakikat sbenarnya, slagi keberantungan kita pada ALLAH 100%, insya allah, allah akan tolong kita... ;)

♥xaturen♥ said...

Satu cerita yg bagus untuk di buat renungan bersama!

Lizzie Yasmin said...

wooow.. meremang bulu roma baca.. nmpak ada kelebihan org beriman dan Islam di situ..

cik CT said...

org yg beriman sentiasa akan mendapat pertolongan drpd allah kan...tapi agak susah tuk menjadi org beriman....

Amyza_nia said...

salam..saya pun penah terdengar cite ni.. :)
memang besar hikmahnya mengamalkan ayat kursi..saya sendiri penah rasa masa skolah dulu..
apa pun salam perkenalan..hope awak sudi jengok blog saya..leave comment n be my follower..tq