penGikUTkU

Wednesday, July 7, 2010

tiPs diEt

wah.....dah lame dah saye menanam azam untuk DIET tpi x penah berbuah pon.Mungkin saye nih bukan seorg yg berdisiplin.Tapi seminggu nih saye dah try berdiet.Jom tgk ape jer saye makan semalam....let's jom

pagi saye bangon pukol..tuttt...x ley bg taw malu
nmpak ader nasi lemak atas meja...jom bedal...tapi tringatkan yg saye nk diet saye sye mkn siket jer...




dah tgh hari,dlm kol doblas akak masak gulai ikan tenggiri(x sure ikan ape senanya) ngan peria,nmpak sgt sedap.Sayekan diet mane bley makan.So...tahan je lah...




kol 3...laponyer,x per ader roti.Buat roti bakarlah.Sapu planta dgn tabur gula.Sodap jer...lantaklah jnji kenyang siket.




dah pukul 8,lapar lagi nk mkn nasik ke x nih.Saye kuatkan semangat,mkn roti bakar lagi tapi dgn sosej.Sangat sedap.Pastuh makan buah epal ngan pisang.




makanya abeslah hari itu.Saye hanye makan siket jer.Sebnanye saye nk kurangkan makan nasik.Sbb saye penah dgr Dato' siti ckp dier diet x mkn nasi slame 3 bulan.Ebat2...
ader jugak saye bace majalah yang sarankan kite yang nk berdiet nih mkn lebih sayur-sayuran dan buah-buahan.

Tapi ari nih saye x dapat nk tahan nafsu...argghhhhh...saye dah makan nasi dgn lauk ayam masak merah dgn lahapnye time tgh hari ngan malam tadi.....OMG....
cam ner nih.....

5 comments:

MiSz_aIN said...

hahaha,,
entry xbleh blaa..
ti kta tgk eyh saudari bleh diet lagi ke x next sem.=)
tp senany ak tgh diet gak ni.

cik CT said...

hahaha....
wait n see yaaa.....
jom r kite diet same sedari ain....

-Melissa Rina- said...

sya pon susah mahu diet!!
da la tidak suke bersenam pon~~ ish3

tapi sya suka berlari2 dan menari2 hahah..
sgt best! XD cubelah!!
(sebab mcm diet ta berkesan je ;ppp)

cik CT said...

melissa rina-thanks 4 that advice...i'll try

Aqeel said...

ahaha sos kat roti tu agak kreatif xD