penGikUTkU

Sunday, November 6, 2011

selamat hari raya aidiladha

salam aidiladha kepada semua bloggerz2 yg best sekalian..
kali ni aku beraya dekat rumah aku kat negeri sembilan.Macam biasalah hariraya haji dah tak semeriah dulu2 lagi.Bgun pagi-pagi masak nasi lemak,sambal ikan bilis,rendang ayam,sambal goreng limpa lembu,ikan bilis goreng rangup,telor rebus,kacang bucis goreng dan kacang goreng tanah.Best ooo,baru je mengketedarah tadi,mmg terbaiklah.Angah aku mmg pandai masak.

pagi ni jugak abah and adik laki aku je pegi sembahyang raya,kt umah aku ni yang perempuan x pegi sembahyang raya.Ye r ktorng sebok kat dapor.Sepamjang hidup aku 22 tahun penah sekali je aku pegi solat raya,masa raya haji tahun 2006,aku solat raya kat surau sekolah aku.Time ni aku duduk kat asrama cuti sehari je so aku pon x lah blik umah.Lagipon solat raya ni sunat aje,X berdosa pon kalo tak pergi,tapi kalau pergi dapat banyak pahala.Ape yang aku tgk zaman skang ni smayang raya punyelah ramai kat masjid tapi sembahyang wajib jangan harap,berapa saf je tinggal.Biasalah manusia benda yang tak selalu tu lah yg nk di"grab"kan,sembahyang wajib 5 waktu tu ha tak nak pulak di"grab"nye padahal yang tu lah yg banyak pahala,ye dok?

oklah macam dah terkeluar topik plak..last skali,selamat hari raya aidiladha sume...supaya ibadah korban anda dirahmati dan diterima Allah swt.Kepada semua yg pergi menunaikan haji di mekah semoga mendapat haji yang mabrur.

p/s:nntikan entry seterusnye dengan lebeh banyak gmbar..:)

0 comments: