penGikUTkU

Sunday, March 1, 2009

raMaiNYer....8 OraNg

mlm nih sebelum ak tido aku nk cakap pasal family yg ader ramai anak....


aku raser its ok to have ramai anak...sbb anak tuh pemberian tuhan untuk kter jaga n pelihara supaya menjadi insan yg sebena-benarnya insan...betol x???


actually...aku sendri ader 8 org adik beradik...biler tambah ngan 2 org abg ipar n sorg kakak ipar...ditambah plak 3 org anak buah....wah betambah2 bilangan family aku....


aku raser ni adalah nikmat Allah untuk mak n abah aku...walopon kter x dek banyak harta kekayaan tapi tuhan dah bagi kiter lebih daripada harta kekayaan tuh iaitu anak2.Mak n abah aku jugak dah buktikan bahwa mereka berdua berjaya mendidik anak2 dier sehinggalah berjaya.Walo ramai maner pown anak 2 dier dier tetap bg yg terbaik.Abah n emak x kesah belabor bape bnyakpon duit deorg tuk anak2 dier...Kalo di+,-,bahagi,x......dah baper bnyak ntah duit deorg dah melabor tuk ktorg sumer.Mmg x terkire...hmmmmm....8 org anak membebankan????


ntahlah tuk org zaman skarg nih aku aser agaknyer membebankan kot...


yerlahkan zaman skang nih sumer brg nk nek harge...


tp kalo zaman abah n emak aku nk besarkan ktorg tuh brg murah ker ha....ntahlah....


murah lah kot..sbb tuh abah n emak aku berjaya membesarkan ktorg dgn jayanyer...huhuhu


syonoknyer.....bler tgk anak2 dah besar2....cam ner lah perasaan mak n abah aku tuh bler tgk ktorg nih...??x penah lak aku tanyer....biorlah mak ngan abah jer yg raser dulu...maybe i'll be like them one day.....







ya allah....


ampunilah dosa kedua ibu bapa ku...


rahmatilah mereka....


lindungilah mereka seperti mana mreka melindungi aku semasa kecil2 dahulu...


ya allah....


berikanlah kesihatan yg terbaik untuk mereka berdua...


berikanlah kebahagiaan kepada mereka berdua...


supaya mereka berdua dapat hidup bersama untuk selama-lamnya....


amin...yarabbal alamin...








PermaTA HatI EmaK Dan AbaH




KAMILAH permata hati Emak dan Abah…
Anak kesayangan yang dirindui selalu…
Jauh di perantauan menuntut ilmu…
Membawa harapan besar Emak dan Abah…
KAMILH anak soleh…
Penyejuk hati penawar jiwa Emak dan Abah…
Seandainya KAMI berdosa…
SeandainyaKAMI terlupa…
Maafkanlah diriKAMI…
Terima kasih Emak dan Abah…
Kerana membesarkanKAMI menjadi insan…
Kerana mendidikKAMI mengenal Tuhan…
Syukurku Pada-Mu Ya Allah…
ALHAMDULILLAH…




puisi nih khas untuk EmaK N AbaH......
En Abd RazaK n Pn NOrLailA
luv them VEry2 much....





































4 comments:

pakDin said...

waa....
bayak sih adik beradik ekau...
pakCik sikit jer...hehe
jadik anak yang soleh tau...=)

juz a lil bit..... said...

baek pak cik din....

bila hatiku berbisik said...

iza ko macam x bahagia jer haha...

juz a lil bit..... said...

hahaahah...mcm tiru komen yg aku bgi kt ko jer nih......x dek idea ker????wakakaak